De kunstprijs: aanmelden & status

De volgende editie van de Hermine van Bers Beeldende Kunstprijs vindt plaats in 2018 in Leiden. De aanmelding is gesloten.

De status is:

De winnaar van de elfde Hermine van Bers Beeldende Kunstprijs is Alexandra Hunts.

Op zaterdag 22 september jl. maakte Yvonne van Delft, wethouder van Cultuur in Leiden, tijdens de opening van de Kunstroute Leiden de winnaar van de Hermine van Bers Beeldende Kunstprijs 2018 bekend tijdens de opening van de 24e Kunstroute in Leiden. Alexandra Hunts ontving uit handen van haar voorgangster, Emma van Noort, de Hermine van Bers-penning, ontworpen door Lucie Leene, in een etui van Floor Spigt. De prijs bestaat verder uit een bedrag van 2500 euro.

Het is voor de zesde keer dat in Leiden de Hermine van Bers Beeldende Kunstprijs wordt toegekend. Naast Alexandra Hunts waren ook Dimitar Genchev en Robbert Pauwels genomineerd voor de Kunstprijs.

De kandidaten zijn gekozen door een vakjury, bestaande uit Connie van Driel (hoofd afdeling SD&A, Stroom Den Haag), Meta Knol (directeur Museum De Lakenhal), Sandrine van Noort (hoofd Kunstzaken LUMC), Emma van Noort (prijswinnaar in 2016) en Onno Schilstra (beeldend kunstenaar en docent KABK Den Haag).